Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4301
Título : | Innovación y experiencias creativas de matemática educativa en escuelas secundarias desde la pedagogía del malabarismo |
Autor : | Gutiérrez Sandoval, Pavel Roel Cervantes Holguín, Evangelina Gutiérrez Sandoval, Iskra Rosalía |
Fecha de publicación : | 2019 |
Resumen : | Abstract: The training in juggling lasted six months, using the Rehoruli method (group 1) and Ingalese (group 2) with 47 high school adolescents and two control groups without training were maintained. Both experimental groups had better results than the control groups in the final grading of math class and in the performance of tasks involving mental rotation and identification of vertices, sides and flat faces in three-dimensional figures. In addition, the Juggling Lab implementation improved the identification and execution of observed numerical patterns. |
URI : | http://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4301 |
ISSN : | 2448-8550 |
metadata.dc.identifier.url: | http://www.scielo.org.mx/pdf/ierediech/v10n18/2448-8550-ierediech-10-18-65.pdf |
metadata.dc.type: | Artículo |
Aparece en las colecciones: | Artículos científicos y académicos |
Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.